Reklamationer

Reklamationer

Reklamationer i webbshoppen

Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta oss innan du reklamerar dina varor. Reklamationer kan göras genom att kontakta kundservice på shop@guldfynd.se eller i våra fysiska butiker. Väljer du att kontakta kundservice informerar de dig om hur du ska gå tillväga för att skicka varan till oss. Returadressen framgår på returadress-lappen du får med din leverans. Vi betalar tillbaka fraktkostnader vid reklamation. Du har som konsument 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Om din reklamation medför ev. kostnader har du rätt till ersättning. Guldfynd löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Väljer du i stället att kontakta en butik, ta med ditt kvitto eller din följesedel. Guldfynd följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister.

Återbetalning vid reklamation

Vid reklamation har du rätt att få pengarna tillbaka inom 14 dagar om du häver köpet från den dag då Guldfynd mottagit meddelandet. Om Guldfynd företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation betalas eventuella fraktkostnader tillbaka inom 14 dagar från den dag Guldfynd mottagit den reklamerade varan. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice:
Tel: 0340-59 54 70
E-post: shop@guldfynd.se
Öppettider: Vardagar 7.00-15.30

Reklamationer i våra fysiska butiker

Om du upptäcker att en vara är skadad eller felaktig ska du snarast möjligt kontakta närmaste butik. Ta med dig ditt kvitto. Guldfynd följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid ev tvist.

Vid frågor, kontakta Kundservice:
Tel: 0340-59 54 99
E-post: info@guldfynd.se

Öppettider: Vardagar 8.30-17.00